El Clúster de la Bioenergia de Catalunya ha posat en marxa una nova estratègia de comunicació

El nou esquema permetrà guanyar visibilitat i oferir un millor servei als socis

En els darrers anys, el Clúster de la Bioenergia de Catalunya (CBC) ha experimentat un creixement força remarcable en el nombre d’associats. També, gràcies a una bona dedicació i esforç en la gestió, el CBC ha aconseguit implicar-se en nombrosos projectes d’impacte. Aquests dos factors han permès disposar d’un major volum de recursos que han servit per ampliar i consolidar l’equip operatiu. Dins de l’equip, i amb visió de futur, s’ha fet una forta aposta orientada a professionalitzar la comunicació de l’associació.

La comunicació és un dels elements imprescindibles en un clúster i en qualsevol empresa que vulgui créixer i esdevenir un pol de referència. Aquesta premissa és la que ha impulsat la decisió de dedicar esforços en l’àmbit comunicatiu i que té per objectiu guanyar visibilitat i millorar el servei cap als associats.

La nova estratègia comunicativa ha portat, en primera instància, a l’elaboració d’un nou pla de comunicació que contempla diverses accions essencials per millorar tant la comunicació interna com l’externa. Una d’aquestes accions és l’elaboració de nou contingut que també posi el focus en el sector del biogàs, actualment en expansió a Catalunya i pel qual el CBC treballa diàriament per enfortir.

Una altra tasca que a mitjà i llarg termini servirà per incrementar la notorietat és seguir una estratègia pautada i amb sentit per a les xarxes socials. A través d’aquests mitjans imprescindibles en l’actualitat, de mica en mica es podrà anar construint comunitat territorialment i industrial. Internament, també s’ha apostat per renovar el butlletí mensual perquè pugui oferir un major servei als inscrits.

Finalment, també cal destacar que el CBC està organitzant el primer gran esdeveniment a Catalunya que posarà el focus en la bioenergia i que tindrà lloc a l’abril del 2023.

El nou rumb comunicatiu que ja està prenent el CBC permetrà, per tant, fer més visible l’activitat del clúster per donar a conèixer la bioenergia a la indústria i al públic en general, i així esdevenir l’entitat referent en bioenergia al nostre país.